Què fem?

El nostre projecte educatiu no es centra en cap mètode en concret. El nostre mètode de treball es basa en la selecció de cada mètode, del que creiem més significatiu i adient pels nens i el seu desenvolupament, creant així una metodologia pròpia, molt personalitzada i adaptada a la nostra filosofia. D’aquesta manera aconseguim un aprenentatge més complet i enriquidor.






Ens centrem  de forma molt especial en l’educació emocional i els sentiments com a punta de partida de l’educació (creiem que és molt important treballar aquests aspectes des de ben petits, ja que és l’essència de tot èsser humà), i en el joc, la manipulació i l’experimentació, com a mètode d’aprenentatge, on nosaltres oferim una sèrie de materials, activitats i propostes, per tal que ells mateixos desenvolupin la seva imaginació i la seva creativitat (“No ensenyar als nens tot allò que poden aprendre per sí sols”).






Alguns aspectes que treballem en la nostra METODOLOGIA:

·   Autonomia personal, hàbits i rutines (socials, d’alimentació, descans, higiene, ordre, salut…)
·   Valors (respecte, tolerància, integració, sociabilització…)
·   Individualització i respecte als diferents ritmes de creixement i aprenentatge dels nens, com a persones úniques i diferents
·   Aprenentatge a través del joc
·   Manipulacions i experimentacions diverses per interioritzar millor i de forma més significativa els aprenentatges mitjançant tots els sentits
·   Apropament a la cultura popular catalana (tradicions, festes, barri, cançons, contes…)
·   Expressió i comunicació verbal (llenguatge)  i no verbal (corporal)
·   Música (en el seu sentit més ampli)
·   Aprenentatge primerenc (Bits)
·   Treball de diversos centres d’interès (a partir de la nostra realitat més propera)
·   Racons de joc
·   Psicomotricitat
·   Iniciació d’idiomes (francès i anglès; a més del català i el castellà)
·   Sortides i excursions diverses (activitats vivencials) amb treball previ i posterior (P2)
·   Treball conjunt escola-pares, on els pares i les famílies hi participen molt activament en l’educació i l’aprenentatge dels seus fills
·   Contacte diari amb les famílies mitjançant diversos mitjans (presencial, agenda, telèfon, e-mail… )